Ny bok: Fiskeretter for hele familien

Boken inneholder over 50 oppskrifter på fisk til alle måltider... 







































Jeg sitter med en fersk bok i hendene, Fiskretter for hele familien, og kjenner meg priviligert som har fått muligheten til å skrive en bok med fisk i hovedrollen! Fisk er en gave til menneskene, en gave vi kan, om vi vil, glede oss over hver dag. Fisk er fantatsik god mat for både liten og stor!

Fotograf Thor Brødreskift har tatt de mange vakre bildene av barn, foreldre, besteforeldre og olderforeldre som presenterer tradisjonelle og moderne fiskeoppskrifter som jeg håper kan friste hele familien til å gå for mer fisk. Jeg tror bildene vil inspirere til å lage både stekt, kokt, bakt, grillet og tørket fisk. I boken finner dere også mange oppskrifter på ulike tilbehør som stuinger, dipper, salater og marinader. 

Jeg vil takke Cappelen forlag for at jeg fikk muligheten til å skrive Fiskeretter for hele familien, takk også til min redaktør Line Kristiansen i Cappelen forlag for godt samarbeid og god veiledning underveis i prosjektet. Sissel Holt Boniface har jobbet med forside og formgitt boka, og på den måten bidratt til at boken ble så vakker som den ble. Takk også til Thor Brødreskift for den innsatsen du la i prosjektet! Å lage mat, ta bilder og spise maten etterpå, er en fin jobb å ha....:-) 

Bokan kan bestilles på Cappelen forlags nettsider.

Forslag til fiskemeny for en hel ute: 

Hver dag: sild til frokost  (side 25)
Mandag: Fiskesuppe med tomat (side 78)
Tirsdag: Hjemmelaget fiskepudding (side 110)
Onsdag: Pasta med reker (side 36)
Torsdag: Fisk med jordskokk og eple (side 136)
Fredag: Fiskewrap med kokte gryn (side 88)
Lørdag: Havpizza
Søndag: forrett: Rå torsk med norske bær (side 69), hovedrett: Stekt fisk med grønnsaker i saus (side 96)
      
Dere kan se flere bilder fra boken hos Thor Brødreskift.