Mat og matlaging er livet!


Smilende jenter, Adine og Emma, med smilende pizza! (Foto: Margit Vea) 

"Jeg må spare litt av pizzaen til broren min, for det lovte jeg," sa Emma, og spurte om jeg hadde en liten pose hun kunne legge pizzastykket i. Å ta med mat hjem til søsken eller foreldre, er alltid stas.

Forige uke var siste kursdag på kokkekurset for barn på Skåredalen skole før sommeren. Denne dagen smakte maten ekstra godt. Hjemmelaget pizza med tomatsaus av ferske tomater gikk ned på høykant. Og når desserten, bærpaien kom på bordet, skulle gjengen gjerne hatt lengre tid så maten kunne synke litt.

En glad pizzagjeng! (Foto: Margit Vea)

- Dette er kjekt!, utbryter gjengen i kor. - Når blir neste kurs? 
Diskusjonen gikk heftig for seg da jeg spurte dem hva de syntes hadde vært mest spennende å lage og smakt best. Til slutt ble de enige om at alt smakte vel egentlig godt. 
Det har vært en fornøyelse å være sammen med denne matglade og entusiastiske gjengen! Jeg fikk lyst til å dele et par bilder som kanskje kan inspirere andre til å starte med kurs. Barn elsker å lage mat, og jeg har en drøm, et håp om at flere barn skal få anledning til å gå på matkurs. Ta gjerne kontakt for å få tips og veiledning dere som har lyst til å prøve:-) 

Kjeks var kanskje en av favorittene det også? (Foto: Margit Vea)
Mat og matlaging er kjekt og gøy, det er godt, det er sosialt, det er sunt, det er engasjerende og kreativt. Mat og matlaging er så mye, DET ER LIVET!