I etterkant av kronikken jeg hadde i Aftenposten 24 april, ble jeg kontaktet av TV2 som ville ha meg med i talkshowprogrammet "Ettermiddagen". Jeg fikk være med både før og etter nyhetene 8 mai. Før nyhetene ønsket de jeg skulle si noe om hvorfor det er viktig at barna spiser riktig og hvem som har sviktet barna når det gjelder mat og kosthold. Jeg ble også spurt hva jeg syntes om mat som ble servert i idrettssammenheng og hva jeg gav mine egne barn å spise. 
Etter nyhetene hadde vi eksempel på dårlig lunsj og god lunsj, og blandet disse to lunsjene i hvert sitt gjennomsiktige glass, "tarmen", og snakket litt om det. Vi avsluttet medå smake på innholdet, noe programlederne syntes var morsomt. 




I "17:30" på TV Haugland samme uke, ble det satt lys på det faktum at McDonalds er sponsor av fotballklubben i Haugesund, FKH. TV Haugaland skaffet en såkaldt FKH meny som jeg fikk kommentere innholdet i. McDonalds samarbeider med flere tippeligalag i Norge og flere er kritiske til sammenkoblingen mellom toppidrett og fastfoodkjeder. McDonalds svarte på min kritikk med å si at FKH-menyen ikke er verre å spise enn en middag med kjøtt og poteter hjemme. De er uenig i min kritikk om at deres mat er særlig usunn, og tilbakeviser mine påstander og kritiske spørsmål. Jeg anbefalte dem å sette seg litt bedre inn i hva maten inneholder....


Det er blitt gjort utallige forsøk med hva McDonalds mat (og junkfood...) gjør med kroppen vår. I 2009 kunne vi lese i Dagbladet om hamburgeren fra McDonalds som fylte ett år - den råtnet ikke, bare tørket inn.  Kan være det har skjedd store forandringer den siste tiden? 
Jeg har også friskt i minne McDonalds sponsormetoder i Sydney, og som jeg skrev en sak om på Dinmat.no; Jeg vil ha hamburger med usunt brød. Representant for FKH mener det er helt greit å samarbeide med Fastfoodkjeden, da McDonald er i følge markedsansvarlig i FKH, "familie" og folkelig. FKH kommer derfor til å utivkle dette samarbeidet videre. Er det ikke trist om det er McDonalds som skal være alternativet for norske familier? Dette bekrefter igjen at det er barna som tilbys den verste maten!

Takk til TVHaugaland som tar opp det jeg vil kalle uetiske sponsorsammarbeid, samarbeid som ikke tar hensyn til hva som er best for barna. 
Her kan dere se et av innslagene: Toppidrett + Fastfood = sant?